Diferents mètodes per al gravat de PCB

M

mick the mend

Guest
Vaig trobar aquest article per al poble de bricolatge (com jo) http://www.dnai.com/ Rexa ~ / Projectes / CuCl_ech.html i funciona molt bé ******** ********************************* Si us plau, no respondre a menys que tingui informació útil per afegir en aquesta post.Thanks Qualsevol altres respostes són sempre benvinguts a través de PM.

Aquest mètode és millor que utilitzar persulfat de sodi? On es pot comprar clorur de coure?

He estat utilitzant àcid nítric (HNO3) que funciona bé i ràpid si vostè fa una solució no a forta. Dóna alguns fums per la qual cosa ha de evacuar l'aire. Aneu amb compte de no vessar i protegir els ulls.

He estat utilitzant la solució de coure Clorídeas gravar durant molts anys i sempre funciona molt bé. Quan la solució està saturada només cal regenerar amb HCl i H2O2. Mai vaig tenir cap problema.

Solia usar ferrochloride i la feina ben, no gaire bé si l'aigua estava freda. MrEd

Per als projectes de la meva casa, sempre he fet servir el clorur fèrric. El que les deficiències que pugui tenir, que és relativament segur d'usar i fàcils d'aconseguir. A la feina, quan necessitem una ràpida una o dues cares proto bord, s'utilitza persulfat d'amoni. Es tracta d'un gravador ràpid i fa un treball net, però és una cosa perillós (és un fort oxidant i pot fer que el combustible del coet de gairebé tots els combustibles volàtils). Ho fem en un laboratori intern de subministrament local.

Algú pot oferir el capítol 7 d'aquest llibre? Estic molt interessat en saber alguna cosa més sobre les màscares de soldadura DIY (és a dir, - generalment de color verd - revestiments de superfícies) per als PCB. Gràcies per endavant. Greetz

clorur fèrric és el millor, l'ús que w / pre-ss * p * anguila ferro per a projectes a la llar

A més d'usar ferro cicle, utilitzeu 2 paelles farciment gran w / w d'aigua calenta petits / Clorídeas posar placa a Clorídeas posar pa a la paella petita i grans comencen a tremolar w / estic funciona molt bé

També ús FerroIIIChloride vaig tractar HCL + H2O2, però és difícil de manejar (si s'utilitza el concentrade mal de gravar un PCB en el segon només 10!), Però vagi amb compte, les taques són lletjos

Jo ús un ariator aquari d'edat (sic) per agitar clorhídric fèrric i accelerar el temps per als projectes d'habitatge.

CURA de respirar els fums de persulfat d'amoni, mentre que el gravat PCB'S. Aquests gasos poden causar greus cremades a la gola i les cordes vocals. Pel que sembla, aquest dany és irreversible.

On 02/25/2002 22:18, Ultravox va escriure: He estat utilitzant la solució de coure Clorídeas gravar durant molts anys i sempre funciona molt bé. Quan la solució està saturada només cal regenerar amb HCl i H2O2. Mai vaig tenir cap problema.
Hola Ultravox Si us plau, expliqui com es regenera la solució? En general rebutgi la solució quan està saturat: trist:

El principal avantatge de FE (III) Cl és que es pot emmagatzemar per anys la pèrdua de withoul de qualitat. Un cop fora de lloc una ampolla de la barreja gairebé nou, i es va trobar de nou cinc anys més tard. La solució segueix sent tan bo com nou. El principal desavantatge són les taques, que duraran arruïnar res es vessa sobre. Mitsuko

Puc usar targetes pre-revestit i clorur fèrric barrejat amb "bullir" l'aigua, gravats en 5-10 minuts amb certa agitació. Funciona tot el temps per a mi.

Jo solia utilitzar clorur fèrric, però m'han canviat a Persolphate de sodi que jo prefereixo. La banyera ve amb algunes advertències molt Scarry sobre el seu ús. Algú té alguns consells sobre les precaucions sensates sobre què fer i donts amb ell? No estic pensant en prendre o deixar-lo en l'ull. És corrosiu, així que tracti de no arribar a cap part. Alguna cosa més? JJ

Jo vaig escriure un procediment d'ús de només una impressora de matriu de punts i subministraments simples per fer les meves taules. Va ser fa un temps abans que pogués donar-se el luxe d'una impressora làser. h ** p: / / susanandred.com / ullada a la Pàgina tècnica

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back