Com mostrar text en el monitor??

X

xstal

Guest
Hola amics ..... Podria vostè si us plau digui com podem convertir "les dades de text" obtinguts a partir d'un teclat en format d'imatge que es pot visualitzar en el monitor CRT o LCD amb un controlador VGA simple?? Bàsicament vull mostrar les dades de text en el monitor LCD o CRT i vull desenvolupar un controlador VGA per a aquesta. Estic encallat, com convertir les dades de text en píxels ... Gràcies.

No necessitem que preocupar-se per la conversió de dades de text en píxels. El controlador de LCD es que. Només hem d'escriure les dades en la memòria de la pantalla LCD. Anar a través del full de dades de qualsevol LCD en particular, o s'arriba a saber més sobre ell.

Hola xstal, On està el seu "controlador VGA"? Vols crear el controlador dins d'un FPGA? Atès que aquest és un fòrum de FPGA, em pregunto si vostè ja té una placa de desenvolupament FPGA amb un port d'entrada de teclat i un port de sortida VGA i voleu la FPGA per a la seva escriptura de teclat apareix a la pantalla, similar a una tradicional terminal ximple. Això seria un bon projecte educatiu. Si això és cert, llavors que la junta FPGA té vostè? El fabricant de la placa (o algú) que ja tingui un projecte d'exemple similar al que vostè necessita. GCK, crec xstal està parlant d'un gran monitor LCD d'ordinador, i no un codi alfanumèric petita mòdul de pantalla LCD.

Hola echo47: És veritat, estic parlant del monitor de l'ordinador gran. Tinc Spartan 3 amb un kit de 15 pins port VGA. També tinc un projecte d'exemple d'un controlador VGA. En aquest projecte d'exemple de controlador VGA que han demostrat com les dades RGB s'envia juntament amb els senyals de temps requerit (Hsync. i Vsync.). No obstant això, les dades que estan mostrant, que ja s'emmagatzema a la memòria de vídeo. El controlador està prenent les dades de la memòria i l'enviament al port VGA, juntament amb senyals de temps apropiat. Aquesta part s'entén. Vull escriure la memòria de vídeo del meu teclat, pel que sóc capaç de mostrar el text del que escric en el teclat. Per tant vaig a haver de convertir les dades de text en format de píxel. Com fer-ho?? Gràcies,

Tinc un Starter Kit Spartan-3 també. La forma comuna de disseny d'una pantalla de text és construir una cadena de venda lliure horitzontal / vertical que divideix l'àrea visible de la pantalla en les cèl · lules de caràcters (una mida de 80x25 popular és les cèl · lules). A continuació, construir algun tipus de controlador que escriu els seus codis de teclat ASCII en un 80x25 de dos ports de frame buffer RAM de text. Ara el seu refresca la cadena davant de la pantalla de vídeo en diverses ocasions la lectura de les files i columnes de 80x25 la memòria RAM. Vostè alimenta la sortida de la RAM és el codi ASCII, i el número de línia d'exploració actual, en les entrades de direcció d'un personatge-ROM forma. La ROM conté imatges de mapa de bits del joc de caràcters ASCII complet. (Vostè pot trobar un simpàtic personatge situat a la BIOS de l'ordinador VGA.) La forma dels caràcters ROM sortides d'una paraula a la vegada (normalment de 8 a 12 bits d'ample), la qual cosa representa una fila de píxels a l'ample del personatge. Que alimenten la paraula ROM en un registre de desplaçament d'alta velocitat en paral · lel a sèrie, i enviar els píxels de sortida a la pantalla CRT. Això hauria de ser una part molt petita de codi HDL, a excepció de la ROM de caràcters forma voluminosa. He buscat a la web per veure un exemple neta, senzilla, però no hi va haver sort encara.

He fet aquest projecte durant els meus estudis de grau l'any passat. echo47 ha donat una resposta molt detallada a les seves preguntes, però només vull afegir algunes coses. primero fer una ullada a l'article que he adjuntat. continuació, fer una ullada a les assignacions de laboratori del curs SJSU EE178 ( http://www.engr.sjsu.edu/crabill/index.htm ). una vegada que hagi fet això, vostè obtindrà una idea bastant bona de com un controlador VGA es pot utilitzar per mostrar els caràcters en un monitor VGA.

Aquí hi ha un codi escrit a corre-cuita, així que vés amb compte d'errors i malapteses. Automàticament els tipus de caràcters a la pantalla. No hi ha entrada de teclat. Se suposa que està utilitzant Xilinx ISE Xilinx i el / Digilent Spartan-3 Starter Kit [Color = blue] UPDATE:. Vaig moure el meu codi font Verilog en un arxiu adjunt, per reduir el desordre [/color]

Hola echo47 .... gràcies per les respostes de la seva qualitat. He anat a través del seu codi. Per vigilar que ha generat el moment VGA? D'on vas treure aquesta ROM de caràcters? Ha escrit vostè mateix o és un estàndard de gràfics per a una font en particular? De tota manera moltes gràcies per l'ajuda. Tinc la idea de la ROM de caràcters que crec que és una tasca ghraphics .... Puc prendre les dades de text des del teclat, utilitzeu el valor ASCII com una adreça pel mapa de bits del caràcter escrit, anar a buscar el mapa de bits de caràcters de ROM i deseu-lo en la memòria RAM, i després mostrar que juntament amb els senyals de temps .. ... comptadors refrescant s'utilitza per mantenir el marc de vida ..... Gràcies.

Hola xstal, la sortida és, bàsicament, de 800x600 amb 72 Hz i 48 kHz vertical de sincronització horitzontal, estàndard VESA, per la qual cosa hauria de funcionar amb qualsevol monitor d'un ordinador comú. Ho he comprovat amb dos monitors diferents. Fa molt de temps, he fet servir un editor hexadecimal de memòria per extreure aquest conjunt de caràcters gràfics BIOS del meu ordinador la targeta. He modificat diverses formes caràcter per adaptar-se a la meva sol · licitud. Que vostè ha descrit una altra forma de dissenyar el sistema: quan es rep un codi ASCII, còpia de mapa de bits dels personatges de la ROM en un buffer de quadres gràfics. Que el disseny li permet combinar gràfics i text, però es requereix més memòria RAM (probablement no prou dins de la FPGA petits), la velocitat d'escriptura de text serà més lent, i és més difícil d'editar el text que apareix.

hola echo47, una discussió molt agradable passant .... però tinc una consulta? R el que la modificació que es realitza a la ROM de mapa de bits d'un personatge per canviar la mida (font) del personatge. Dir si la mida de la font per defecte és 8x8 i he de canviar a 10x8, quins canvis he de fer en charcter'bitmap rom?.

Hola Cool_designer, Té 10x8 mitjana de 10 d'ample per 8 d'alt, oa l'inrevés? Per canviar de 8x8 a 10x8, tracti de sortir de la ROM de caràcters sense canvis, i simplement posar dos píxels extra en blanc entre els personatges. Que encara es pot veure acceptable. Si realment necessita per crear grans formes dels caràcters, es podria dissenyar vostè mateix en un paper quadriculat i després traduir-los en binari (molt tediós), o utilitzar el programari de disseny de la font (una mica menys tediós). També pot buscar a Internet, i vostè pot ser que tingui sort. Per descomptat, també és necessari modificar les cadenes de venda lliure per generar les cèl · lules nova grandària de caràcters. Quan s'extreu el conjunt de caràcters gràfics de l'ordinador BIOS de la targeta, em vaig adonar que la BIOS inclouen la mida de 8x10 (8 d'ample per 10 d'alt), 8x12, 8x14, i potser alguns altres. El meu exemple Verilog fa servir el conjunt de 8x14 i dos píxels en blanc addicional per adaptar-se a les cel · les de caràcters 8x16 de la meva cadena simple comptador. Em podria haver passat una mica de temps per crear una cadena de més de luxe amb comptador de cèl · lules de caràcter 8x14.

hola echo47, Gràcies per ur resposta. Tinc 8x8 rom amb caràcter Xilinx Spartan 3 kit.But desenvolupament encara no sóc capaç d'aconseguir rom de caràcters de 8x12, 8x14 i 8x16 mida de la font. Com puc extreure caràcter ROM BIOS del meu ordinador 8x12, 8x14, etc 8x16 és la seva utilitat qualsevol estàndard que s'utilitza per extreure el rom charcter des del PC. Jo sóc capaç d'aconseguir alguns fons i arxiu *. cpp del meu pc, però no va ser capaç d'extreure les dades de caràcter rom rom de it.Generating meu caràcter propi manualment serà massa hectic.It es gr8 si o em pot ajudar en aquest .

Hola Cool_designer, El meu exemple Verilog (veure a dalt) conté un conjunt de caràcters de 8x16. A l'origen va ser un conjunt de 8x14, que es limitava a afegir dues línies en blanc. Aquests són els 8x10, 8x12, 8x14 i conjunts de caràcters que extreu molts anys enrere d'un BIOS VGA. Les format info arrays de C char, i modificar diversos dels personatges per adaptar-se a la meva sol · licitud. Podeu utilitzar un editor de text per donar format a la sintaxi de HDL. També és molt fàcil d'eliminar dues files de la 8x10 conjunt per crear un conjunt de 8x8. Mai he vist una utilitat que extreu automàticament els conjunts de caràcters VGA BIOS. Vostè pot utilitzar una memòria DOS editor hexadecimal, o escriure un petit programa DOS, que s'agafa 32K bytes de memòria de C000: 0000 i C000: 7FFF, el comú de la regió VGA BIOS. (Es pot executar des de DOS o d'ordres de Windows.) A continuació, cerqueu les dades de 32K per a conjunts de caràcters.

Hola xstal! Va ser capaç d'aconseguir això? Jo estic involucrat en una tasca més o menys similars que s'estan tractant de fer, el que significa la presa de dades des del teclat i mostrar al monitor VGA. Tinc un Spartan 3E també. He estat buscant a la web d'un enfocament similar, però sense sort fins ara, així que si han aconseguit avenços en aquesta matèria, seria molt apreciat si poden compartir amb mi aquest codi. Gràcies! Pere

Em vaig trobar amb un mòdul de teclat PS / 2 d'entrada ASCII en OpenCores: Les sortides del mòdul de teclat de punt els personatges quan es prem el shift / ctrl / alt claus. No sé per què. No tracti de depuració. Em va enganxar en el meu Spartan-3 Starter Kit exemple de codi. Escriu en el teclat, i el text apareix a la pantalla VGA. Simplement tipus d'esquerra a dreta, i s'ajusta al final de la línia. No hi ha controls de cursor de luxe. Podria ser necessari moure el pont d'aplicar 3,3 V o 5 V per al teclat. També podria treballar en un Starter Kit Spartan-3E, si torna a assignar els números de pin FPGA.

hola jutjats agradaria preguntar .. WiF aquest projecte exactament igual .. si vols incloure MicroBlaze .. U Com realment es WiF l'ajuda de XPS ..

hola tinc un codi VHDL per mostrar els caràcters del teclat en un monitor VGA. però aquest utilitza un hiper terminal per provar el teclat. Com puc modificar els codis a utilitzar LEDs en lloc de??? pls help ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back