P
pisoiu
Guest
He comprat recentment una sèrie de dosímetres de radiació utilitzada per les tropes alemanyes, el tipus FH39. El conjunt té dos tipus de dosímetres de ploma, una escala de 50 Roentgen i altres amb 500 escala de Roentgen. Aquests dosímetres s'han dissenyat bàsicament per a mesurar la radiació ionitzada total durant un llarg període de temps, diguem un dia o dos. El que m'interessa és si és possible convertir un dosímetre com a un dispositiu que mesura la radiació instantània de connectar un circuit d'amplificació a la seva càmera d'ionització. Estic interessat en construir una cosa similar amb comptador Geiger. Tinc 20 plomes disponible per sacrificar un o dos per aquest projecte no seria un problema. El problema és que no entenc molt bé la física al voltant d'aquest tema i pot haver alguns detalls que trobo a faltar. Un altre problema seria el calibratge dels aparells elèctrics tals construït. Òbviament, jo no tinc i no seré capaç de descarregar el codi font de radiació de manera que l'única font disponible, en el millor dels casos, és demanar ajuda a un metge de raigs X instal.lacions. Vull saber si aquest es podrien construir en aquestes condicions. Salutacions,