quantes mostres s'ha d'utilitzar per a la generació d'ones pecat?

R

richardhuang

Guest
estic dissenyant el demodulador d'IF, em generage una ona sinusoïdal i Cosin (NCO), la freqüència és de 57m i és igual que el transportista, quantes mostres és adequat per a la generació (per descomptat, Shaud coincidir amb la teoria de Nyquist)?

hola

freqüència es 57m, però quin és l'ample de banda del senyal de missatge?ara 57 Max b / w és el component de frec màx, Freqüència de mostreig ha de ser molt més enllà de dues vegades d'aquest freq màx, i no freq companyia només ...de totes maneres i cant tell o molt del que la freqüència exacta ...

Per a la topologia DDS convencionals, és un equilibri entre el sobremostreig (moltes mostres per cicle, que requereix de lògica digital més cars i DAC), seguit per un filtre simple analògiques de baix cost, o gairebé el doble de mostreig de Nyquist i utilitzar un costós aguda filtres analògics de tall.

Per exemple, podeu mostra a només 120 MHz (una mica més de dues mostres per cicle), però llavors es necessita un filtre analògic molt fort per separar el senyal desitjada 57 MHz (Nyquist-3MHz) de l'esperó no desitjats primer als 63 MHz (Nyquist 3 MHz).A més, el pecat i filtres cos haurien d'estar ben adaptat a mantenir la diferència de fase de 90 graus.

Jo en general comencen per l'elecció d'una quantitat tolerable de la complexitat de filtres analògics, i després calcular el tipus mínim de la mostra per als Spurs no desitjats per a ser eliminats per aquest filtre.Si la tarifa de la mostra resultant és massa car o massa fàcil, vaig a canviar el filtre de la complexitat i torneu a intentar-ho.

Hola,

al meu parer, el problema no està necessàriament relacionat amb el teorema de Nyquist, almenys quan l'entrada és ja de banda limitat, que és típic el cas en el punt d'SI demodulador.El requisit bàsic és que s'ha de ser capaç d'extreure els components de quadratura quan barrejant a la banda base.

Un SI amb components espectrals del senyal des de DC fins a més ample de banda de freqüència de transmissió de senyal / 2, podria ser per exemple, la mostra per un sol ADC exactament a la freqüència portadora per quatre.Desmodulació podria reduir-se a delmar simple en aquest cas.Podria funcionar també en la freqüència de mostreig diferents, si més no prou per sobre de freqüència de transmissió doble (aquí tens Nyquist), però que requereixen multiplicació de la senyal de sortida ADC amb NCO generats companyia, permetent per exemple la freqüència de sintonització fina, sense canviar el rellotge de mostreig.

Però si el SI és limitada en banda, per k / - de pes corporal / 2, a continuació, el criteri de Nyquist no s'aplica a la freqüència màxima FC pc / 2.En el seu lloc, s'aplica a ample de banda, permetent undersampling sense perdre informació.

Records,
Frank

Sí, si el mostreig d'ample de banda és una meravellosa manera de simplificar el disseny del receptor.

Que realment pot necessitar els 57 MHz ona sinusoïdal de quadratura, per algun motiu no expressat.Potser ell pugui elaborar.

Una alternativa, el disseny senzill sense cap tipus de Suboficials s'utilitzen dos ADC de mostreig a 57 MHz, amb 90 ° fase canviat rellotges, undersampling que requereix només moderada si el filtrat.

El BW màxima és d'aproximadament 8 milions, i FS = 180M, el senyal FI procedeixen de la sortida del sintonitzador.
i generats per l'onada sense mirar la taula que genetated per tool.i MATLAB podeu utilitzar la taula de 128 o 256 o per ángulos de fase de cercle o 64 per quadrant.
la meva quesiton aquí quants elements i Shaud triar per a les taules?128? 256?

Hola,

com es va assenyalar en el debat, 180 MS / s no seria realment necessari, però si està disponible, podria alleujar la SI, així com a sortida de filtrat.Quant a la mirada de suboficials-up-la resolució de taula, Matlab és una meravellosa eina per avaluar l'efecte dels errors d'arrodoniment.

No exactament pot preveure l'efecte, però jo crec que la reducció significativa de la SNR amb una taula de 256 paraules.Crec que la resolució de la direcció de taula hauria de correspondre aproximadament a la resolució ADC, mentre vostè no fa servir la interpolació.El punt bàsic és que la resolució que efectivament truncar ACCU sots-oficial quan es genera el senyal de referència.

Matemàticament, es pot convertir el soroll generat per quanization fase de resolució quadre limitat en amplitud del senyal de soroll de referència, finalment, es converteixen en soroll de sortida addicionals.En Matlab simplement ha de fer una FFT sobre el senyal de sortida simulada.

Records,
Frank

Aquí hi ha un accés directe furtiu.57/180 és igual a 19/60, per tal d'utilitzar un 60-sine paraula ROM que conté 19 cicles d'ona sinusoïdal.Al rellotge que a 180 MS / s, s'obté exactament 57 MHz, sense error de quantificació de fase.(No obstant això, aquest accés directe és bo si vostè necessita altres freqüències, a més de 57 MHz).

Aquí és un document útil - el full de dades de Xilinx "DDS compilador Core".Encara que el nucli DDS està destinat a FPGA, el full de dades es descriuen les qüestions pràctiques i tècniques de disseny de DDS, incloent quantificació de fase (mida ROM si) i la fase de tramat.
http://www.xilinx.com/bvdocs/ipcenter/data_sheet/dds_ds558.pdf

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back