PIC16f871 ADC estrany comportament

M

mrcube_ns

Guest
Sóc nou en el PIC. Jo ús PIC16F871 i 16F874A, amb HiTech PICC. Vaig fer projecte i analògica en 0 (RA0) funciona perfectament (lectures des 0-1023 a la pantalla LCD). No obstant això, altres canvis en les entrades analògiques, com puc canviar ain0, per exemple, si em connecto RA1 a GND em 0 lectura si RA0 és 0, però en el mateix cas (RA1 = GND) si puc augmentar la tensió en RA0 a 5V em lectures d'al voltant de 300 en RA1 i altres entrades, i viceversa. Estrany ?!?!? Finalment: jo resoldre el problema utilitzant només RA0, i va fer commutador extern amb CMOS 4066. Algú té idea de quin és problema? Anyó han sitation similar?? ! Gràcies per endavant!! Salutacions cordials, Mr.Cube

Es diu interferència i és un problema típic de ADC que l'ús d'un MUX d'implementar múltiples entrades. Sempre hi ha tensió residual romanent de la conversió anterior. La "cura" (encara que no sempre 100%) és per donar temps suficient entre la conversió en canals adjacents. Assegureu-vos que vostè deixi almenys el mínim de temps especificat d'adquisició, més un marge. També, assegureu-vos que la tensió d'entrada de qualsevol canal no superi la tensió d'alimentació del micro. Si ho fa, obtindrà grans errors en els altres canals. De vegades, pinces de precisió utilitzant amplificadors operacionals són necessàries per evitar que això succeeixi.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back