la manera d'ampliar de 16 bits digital a 18 bit d'entrada d'un DAC

V

vahidkh6222

Guest
Hola amics,
Jo tinc un 16 bit de dades bus i el remetrà a un DAC de 18 bits d'entrada,
Jo vull utilitzar la sortida de l'escala corresponent del CAD, pel que ampliar-lo a 18 de la manera següent: \

= DAC_DATA18 DATA16 i "00";

però crec que it'l introduir alguns harmònics de quantificació o qualsevol ither bd.
I saps quin és el mètode més scintific d'aquesta ampliació?!

Vostè rebrà 16 bits de rendiment de la DAC i una mica més.El seu "error molt poc de nou" LSB s'han comparat amb l'error 1/2LSB habitual que és habitual en DACs.

He utilitzat aquest truc fa molts anys i té prop de 3 dB millor rendiment en comparació amb un DAC amb menys de 2 bits.

vahidkh6222,
L'esquema que proposem treballar.No rebrà 18 bits de resolució, però obtindrà major precisió en el "nou LSB", com es demana flatulents (bit 1, si es considera el "veritable" LSB dels 18 bits DAC a bit 0) dels 18 bits CAD.Això es deu a la seva resolució inherents millor, l'exactitud i la no-linealitat diferencial.Com es ludeix a la flatulència, els inherents a / - 1 / 2 LSB d'error és de / - 1 / 2 LSB de la DAC de 18 bits.
Records,
Kral
.
No entenc la seva DATA16 simbologia i "00", suposo que significa que es posin en venda el MSB de les dades de 16 bits amb el MSB del DAC de 18 bits.En C, "&" és el bit a bit "i" operació.Potser estiguis utilitzant la sintaxi d'un altre idioma que no estic familiaritzat.En qualsevol cas, el seu règim de treball.
.
Records,

Mitjançant l'addició de dos bits extra a la part inferior, en efecte, són només multiplicar el senyal per 4 (V-savi encara que està limitat per la tensió d'oscil lació de sortida DAC), així que cap altra distorsió pot passar.A més, per descomptat, va a gran escala.
-b

Multiplicant el senyal per 4, també es multiplica el soroll per 4.Així SNR segueix sent el mateix (16 bits és equivalent a 96 dB).Això significa que vostè ha afegit dues (així anomenat) "bits de soroll".Són realment consisteixen soroll de quantificació, però no la distorsió harmònica o alguna cosa semblant el que vostè ha esmentat.

Hi ha alguns mètodes d'interpolació intel ligent de senyals usant a priori de la informació i reduir el soroll d'esperar.

Però, realment necessitem augmentar SNR?Ususally 96dB és suficient per la majoria de les aplicacions.

Així que afegir dos bits de soroll amb valor "0" i els pinsos per CAD.

M'agradaria poder millorar la relació senyal soroll, però sí el meu interès principal és preservar l'original SNR 16 bits i assegureu-vos de no perdre's d'ella.
gràcies tant, totes les respostes.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back