Controlador PI en VHDL

M

maha.eg

Guest
si us plau, jo tracte de posar en pràctica un PI controlador digital en VHDL , però el meu circuit no funciona en el codi PI no és correcte. Pot algú ajudar amb un codi de PI en VHDL? Tingueu en compte, l'equació que el faig servir en VHDL és: o (k) = u (k-1) + e (k) * (kp + ki * Ts / 2) + i (k-1) * ( ki * Ts / 2 - PK) on: o: senyal de sortida o controlador i: senyal d'error i és igual a (Iref-iGrid). kp, ki: constant del controlador. Ts: temps de mostreig. si us plau, una altra vegada, necessito la seva ajuda. gràcies

Això és el que utilitza un controlador PID: o (k) = u (k-1) + Kp * [i (k)-i (k-1)] + Ki * i (k) + Kd * [i (k ) -2 * i (k-1) + i (k-2)]. Tingueu en compte que només va empènyer el "T / 2" en el paràmetre de Ki. Si s'estableix Kd a zero en el meu equació, el meu es veu gairebé com el seu, llevat que la meva només utilitza el correu (k) (no i (k) + i (k-1)) per al terme Ki. Això pot ser degut a la transformació utilitza per obtenir l'algorisme. (I la meva podria estar equivocat, però encara sembla estar treballant en diversos sistemes) La primera vegada que es pregunta com està l'aplicació de la "T / 2". Vas a fer aritmètica de punt flotant? Enters amb signe? I jo també veure els teus Ki i els valors Kp. Si això és massa lluny d'on han d'estar, el controlador no "treballar" (que pot saturar o oscil.lar). Assegureu-vos que els seus càlculs intermedis no estan plens, i també que tenen una resolució suficient. Només perquè et sentis millor, jo tenia dificultats per aconseguir la mina a treballar també. Bona sort, Barry

baia, gràcies per la seva resposta, perquè Ts / 2 és molt petita, així que cancel.lar el terme que conté aquest valor. pd no puc posar en pràctica el valor flotant sobre FPGA. he intentat canviant els valors de KP i KI però és possible que ha de ser inferior a un així, no sé com puc implementar-lo en FPGA també. Si vostè té alguna idea per aquests proplems si us plau m'ajudi. gràcies

Sense conèixer l'execució real de l'aritmètica, només podem fer conjectures sobre el problema. Una mena de aritmètica de punt fix serà necessari de totes maneres. No obstant això, no entendre aquesta afirmació
perquè Ts / 2 és molt petita, així que cancel.lar el terme que conté aquest valor.
ki * Ts / 2 es pot, de fet, posar en pràctica com una sola constant. Però sense apllying correctament, la part integradora, no funcionarà.

Quan dius que "cancel" el terme que conté T / 2, el que significa de configurar T / 2 = 1 o vols dir que s'estableix ki * Ts / 2 = 0? Espero que et refereixes a la primera. Esperem que es pot simular el seu disseny, en lloc de tractar de depuració en el maquinari. Això és el que m'agradaria provar: En primer lloc, fixar el valor de Ki a zero. Això significa que la seva producció es reduirà a o (k) = u (k-1) + Kp * (i (k)-i (k-1)). Si a continuació simular un valor estàtic i (k), la sortida serà estàtic, ja que i (k)-i (k-1) = 0. Si a continuació simular un canvi en el correu, vostè ha de veure un canvi corresponent en la o, així que hauria de ser capaç de verificar matemàticament que la sortida de la simulació és el que vostè espera. De la mateixa manera, ha de ser capaç d'establir Ki a un valor diferent de zero i comprovar que la sortida està d'acord amb el seu valor calculat. Barry

Vaig tractar de posar en pràctica el codi del controlador PI, però no vaig poder i ho necessito. Per tant, si algú té un codi font per aquest controlador amb VHDL per favor em donen el codi. i estaré molt agraïts per ell. moltes gràcies per tot

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back