Regles | Enviaments recents | RSS tema | Cercar | Registre | Entrar

Radix-4 Fast transformada cosinus

Radix-4 algorisme FFT

Radix-4

radix4 DCT

radix 4 DCT
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Fòrums de discussió -> Processament Digital de Senyals -> Radix-4 Fast transformada cosinus
Versió en àrab Versió búlgara Versió en català Versió txeca Versió danesa Versió alemanya Versió grega Versió Anglès Versió en espanyol Versió finlandesa Versió francesa Versió hindi Versió croat Versió indonèsia Versió italiana Versió hebrea Versió en japonès Versió coreana Versió lituana Versió letona Versió neerlandesa Versió noruega Versió polonesa Versió en portuguès Versió romanesa Versió russa Versió eslovaca Versió eslovena Versió sèrbia Versió sueca Versió en tagal Versió d'Ucraïna Versió en vietnamita Versió en xinès
Autor Missatge
mendozaulises

Antiguitat: 08 de marzo 2006
Ajudat: 7

Post Març 17, 2006 20:55 Radix-4 Fast transformada cosinus

Estic tractant d'implementar un 1024-DCT punt en un FPGA. Radix Fins ara he trobat només-2 Decimation en algoritmes de freqüència, però estic interessat en Radix-4 algorismes. No vull que utilitzi el mètode de la FFT. Estic buscant els algorismes desenvolupats directament per DCT-II.
Pot algú ajudar?

Salutacions cordials,
Tornar al principi
View user's profile
mimomod

Antiguitat: 25 gener 2006
Ajudat: 15

Post Març 17, 2006 22:45 Re: Radix-4 Fast transformada cosinus

Mendozaulises Hola!

fins on jo sé, FFT és un algorisme per calcular transformacions (DFT, la transformada discreta de sinus, cosinus transformada discreta, Hartley transformar, etc) més ràpid que si utilitzem la fórmula original de l'esmentada transformació.

De fet, en molts llibres de text, per exemple "Dins de la caixa negre FFT - ràpida de Fourier sèrie i paral lel transformar algorismes 2000 - Chu, Eleanor Chin-hwa - CRC Press", que he descarregat d'EDA (?) Per als altres baules de la Internet, vegeu ràpid transformada discreta del cosinus mitjançant l'ús de la FFT.

Per resumir, la tasca de calcular un DCT de la N-1 amb valors reals, elements de dades poden ser
aconsegueix calcula un DFT real de 2N longitud, que pot ser aplicat per
l'algorisme de FFT específicament adaptats a les dades amb valors reals.

En el cas de Radix-2 i Radix-4 (o l'arrel d'altres, per exemple, Radix-3), és només la unitat atòmica en l'algoritme de FFT especificat. Això significa que per l'algoritme Radix-2 FFT, el problema (en el seu cas, les mostres de 1024) a la mà fins que es descompon en una determinada etapa de l'algorisme només tenen en acount 2 punts específics (mostres) per processar junts. Aquest és el cor de l'algoritme de FFT, és a dir, dividir un atac el problema en la unitat més petita per reduir la càrrega de càlcul.

En Radix-4 algorisme de FFT, problema que es descompon en unitat atòmica de 4 de mostres, etc Pel que jo sé, l'algoritme de FFT més eficaç és el que té radix-2. Però en algunes persones les aplicacions necessiten radix per atacar el problema. Per exemple, si el nombre de mostres que han de transformar-se és el poder de 3, llavors la gent necessita el radix-3 algoritme de la FFT. No obstant això, fins ara no estic molt segur de per què la gent segueix utilitzant Radix-4 FFT, perquè en realitat és menys eficient que Radix-2 FFT, i, a més, Radix-4 FFT es pot simplificar en 2 Radix-2 FFT.

No estic realment segur del que és el seu objectiu en el seu disseny. Però si és per a la velocitat, a continuació, Radix-2 FFT algorisme és el que vostè necessita per fer DCT.

millor
Tornar al principi
View user's profile
Google
AdSense

Post Març 17, 2006 22:45 Anuncis de

Tornar al principi
mendozaulises

Antiguitat: 08 de marzo 2006
Ajudat: 7

Post Març 20, 2006 19:34 Re: Radix-4 Fast transformada cosinus

Gràcies mimomod,
Estic buscant Radix-4 algoritmes, ja que per N ser una potència de quatre, Radix-4 algorismes són més ràpids que els algorismes radix-2. És només que més resourceses són necessaris per tal de posar-les en pràctica. Estic buscant un algorisme desenvolupat directament perquè FFT fent servir per calcular la DCT utilitza més recursos que utilitza un algoritme ràpid directe.
Actualment estic treballant en un algoritme Radix-2, que utilitza només el 2 multiplicadors i 3 complements per a calcular el 1024-el punt de transformar. No obstant això, aquest algorisme requereix 10 etapes de papallona i 9 etapes de recombinació.
Si l'utilitzar un FFT Radix-4 que ha estat ja desenvolupat, només es necessiten 5 etapes de papallona i 1 etapa de l'ampliació, d'aquesta manera augmentarà la velocitat a la leat dues vegades, però també utilitza 3 vegades més recursos que tant com l'algorisme actualment estic utilitzant. Això causa de les condicions imaginàries que han de ser gestionats.

Estic buscant un no-FFT algorisme ràpid que utilitza menys recursos que un enfocament de FFT, però que és més ràpid que l'actual algoritme que estic utilitzant.

Gràcies per la seva ajuda.

Afegit als 7 minuts:

Em vaig oblidar, l'algoritme Radix-2 Actualment estic treballant és descrit en el document adjunt.
Jo només vull saber és que algú sap sobre un Radix-4 algorisme desenvolupat per calcular la DCT. Això per comparar els avantatges i desavantatges de cada algorisme, com els recursos que utilitzen, temps de càlcul de 1024 d'un sol punt de transformar, etc

Malauradament, cal iniciar una sessió per veure aquest arxiu adjunt

Tornar al principi
View user's profile
mimomod

Antiguitat: 25 gener 2006
Ajudat: 15

Post Març 21, 2006 15:33 Radix-4 Fast transformada cosinus

Mendozaulises Hola!

Sí, vostè tenia raó i jo estava equivocat. Després de cavar el meu llibre de text, de fet Radix-4 algorisme és més eficient que l'algoritme Radix-2, atès que la FFT és el poder de 4.

Heus aquí un paràgraf d'un dels meus Texbook:

El nombre de multiplicacions a la IFFT pot reduir encara més mitjançant un algorisme de Radix-4. Aquesta tècnica utilitza el fet que en quatre IFFT punt, hi ha només multiplicacions per (1, -1 j,-j), que en realitat no necessita ser aplicat per un multiplicador complet, sinó per una simple extensió o restar i un canvi de parts real i imaginària en el cas de les multiplicacions de j o-j. En l'algorisme de Radix-4, la transformació es divideix en un nombre insignificant d'aquests quatre punts es transforma, i no trivials multiplicacions només s'han de dur a terme entre les etapes d'aquests quatre punts es transforma. D'aquesta manera, una FFT usant l'algorisme de Radix-4 només requereix (3 / Fresc N (log_2 (N-2)) multiplicacions complexes o les rotacions de fase i Nlog_2 (N) addicions complexes. Per a un 64-FFT, per exemple, això significa 96 rotacions i 384 addicions, o el 1,5 i 6 rotacions i addicions per mostra, respectivament.

millor
Tornar al principi
View user's profile
zhangpengyu

Antiguitat: 28 juny 2004
Ajudat: 2

Post Maig 26, 2006 11:00 Radix-4 Fast transformada cosinus

Hi ha alguns papers dir-li al detall radix-4 i algorisme d'aplicació?
Tornar al principi
View user's profile
sowmya005

Antiguitat: 20 novembre 2006
Va ajudar a: 1
Ubicació: ÍNDIA

Post Desembre 30, 2006 7:58 Re: Radix-4 Fast transformada cosinus

Necessito una mica d'informació de la FPGA ABT arquitectures per a 1-D IDCT ràpid.
can u help me please?
Tornar al principi
View user's profile
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Fòrums de discussió -> Processament Digital de Senyals -> Radix-4 Fast transformada cosinus
Pàgina 1 de 1 Totes les hores són GMT 2 Hores

Abús | | Administrador | | Moderadors | | Suport a nosaltres | | Mapa del lloc
RSS tema